Volkswagen a prezentat oficial noua generație Passat. Noul model de clasă medie va fi disponibil doar sub formă de break și are motorizări care vor satisface majoritatea clienților: benzină, diesel și plug-in hybrid.
Noua generație Volkswagen Passat iese de sub camuflaj și ne este prezentată oficial la IAA Mobility 2023. Noua generație a modelului de clasă medie este mai mare, mai spațioasă și va fi disponibilă doar în format de caroserie break. Noul Passat este construit pe platforma MQB Evo, așa cum este și cea de-a opta generație Volkswagen Golf.
Volkswagen spune că atenția s-a concentra asupra „designului puternic, aerodinamic, calității înalte și o serie de caracteristici tehnice”. Noul Passat are linii mai rotunjite decât înainte, având un design ce seamănă destul de mult cu ce am văzut pe gama de electrice ID. Conform producătorului, mașina este acum mai lungă cu 14 cm, are un ampatament mai lung cu 5 cm, iar volumul portbagajului a crescut cu 40 de litri. Acesta măsoară acum 690 de litri, iar cu bancheta rabatată, spațiul crește până la 1.920 de litri.
Așa cum a declarat și în trecut, compania renunță la butoanele haptice de pe volan în favoarea celor fizice. Noul Passat primește un instrumentar de bord îmbunătățit și un ecran de 12,9 inch pentru sistemul de infotainment inclus în standard. Opțional, clienții pot alege un display mai mare, cu diagonala de 15 inch. În plus, selectorul transmisiei a fost mutat de pe consola centrală, fiind acum amplasat pe coloana de direcție.
Inginerii au operat câteva modificări și pe partea de suspensie, dar și asupra sistemului de direcție. A noua generație Passat va putea fi echipată cu sistemul Dynamic Chassis Control Pro cu amortizoare adaptive. De asemenea, noul Passat va veni în standard cu Dynamics Manager, sistem introdus pentru prima dată pe actuala generație Golf GTI.
Volkswagen a anunțat că noua generație Passat va fi disponibil cu motoare pe benzină, pe motorină și sisteme de propulsie hibride cu încărcare la priză. Deschizătorul gamei este un motor de 1,5 litri, pe benzină, cu tehnologie mild-hybrid, care dezvoltă 150 CP.
Apoi avem motorizările de 2,0 litri, pe benzină, care dezvoltă fie 204 CP, fie 265. Cea mai puternică dintre acestea este echipată cu tracțiune integrală. Pentru doritorii de diesel, Volkswagen păstrează motorul 2.0 TDI, care vine în trei trepte de putere: 122, 150 și 193 CP. În plus, versiunea de top va primi și tracțiune integrală.
Cât despre motorizările plug-in hybrid, noul Passat oferă două opțiuni. Ambele vor folosi un motor pe benzină de 1,5 litri și un motor electric, iar puterile vor fi cuprinse între 204 și 272 CP. Versiunile hibride plug-in folosesc o baterie cu capacitatea de 19,7 kWh, ceea ce ar trebuie să asigure o autonomie pur electrică de aproape 100 de kilometri. De asemenea, aceasta va putea fi încărcată de la stații AC cu 11 kW, cât și de la stații rapide DC, cu până la 50 kW.
În standard, motoarele termice vor fi echipate cu o transmisie automată cu 7 rapoarte, în timp ce variante PHEV vor primi o transmisie automată cu 6 trepte.